Dlaczego Polacy często spędzają Wielkanoc zagranicą?

Dlaczego Polacy często spędzają Wielkanoc zagranicą?

Badania pokazują, że coraz więcej ludzi spędza święta wielkanocne zagranicą. Tendencja ta dotyczy rodzin z małymi dziećmi, par i osób samotnych. Czynniki, które skłaniają ich do takich decyzji są różne. Rodziny chcą wykorzystać dłuższy urlop, by odpocząć. Zazwyczaj udają się do biura turystycznego i rezerwują bilety na egzotyczną wycieczkę. Wcześniejsza rezerwacja gwarantuje niskie ceny i szeroki wachlarz opcji dodatkowych. Dzieci mogą kreatywnie wykorzystać czas wolny od szkoły, zdobyć nowe doświadczenia, nauczyć się pływać i z energią wkroczyć w ostatni etap roku szkolnego.
Trochę inaczej chęć wyjazdu motywują bezdzietne pary. Dla nich okres wielkanocny wiąże się z udziałem w rodzinnych spotkaniach i męczącymi przygotowaniami, których chcieliby uniknąć. Oni najczęściej decydują się na romantyczny wyjazd do Francji, Włoch czy Hiszpanii. W zależności od zasobności portfela wybierają rodzaj hotelu i dodatkowe atrakcje. Warto zaznaczyć, że liczy się dla nich przede wszystkim czas spędzony wspólnie, z dala od ciężkiej pracy, zgiełku i kolejek. Mogą zapomnieć o codziennych obowiązkach i cieszyć się drobnymi przyjemnościami.
Osoby samotne stronią od rodzinnych spotkań. Dla nich czas spędzany przy suto zastawionym stole jest przykrym doświadczeniem. Ponieważ nie posiadają partnera, więc w pewnie sposób wyklucza je to z większości dyskusji o dzieciach, szkole czy problemach z dorastającą młodzieżą. Tacy ludzie chętnie korzystają z ofert biur podróży skierowanych do singli. Dzięki takim wycieczkom mogą poznać osoby w podobnej sytuacji i nawiązać kontakty, które być może w przyszłości pozwolą zbudować trwały związek.
Biura podróży chętnie odpowiadają na zapotrzebowanie rynku i każdego roku proponują swoim klientom mnóstwo ciekawych rozwiązań. Wycieczki kierowane do rodzin z dziećmi obejmują liczne atrakcje dodatkowe. Pary mogą liczyć na romantyczną ofertę hotelową, a osoby samotne podczas wypoczynku biorą udział w wieczorach zapoznawczych i randkach. Przemysł turystyczny każdego roku zwiększa swe obroty, zwłaszcza w okresie wielkanocnym, co potwierdza ogólną tendencję Polaków, żeby ten czas spędzać zagranicą.